Mijn vrouw werkt al geruime tijd als Huishoudelijk Ondersteuner bij Beter Thuis Wonen. Via haar ben ik gewezen op een vacature als Planner op het centrale kantoor. Mijn vrouw was altijd enthousiast over Beter Thuis Wonen als werkgever en ik was op het moment op zoek naar een nieuwe uitdaging. Na mijn sollicitatiegesprek kon ik gelijk aan de slag!
Als Planner Huishoudelijke Ondersteuning maak je onderdeel uit van een team en functioneert ten behoeve van de gehele afdeling WMO. Elke medewerker heeft een of meerdere aandachtsgebied(en). Wij werken met een geautomatiseerde planningssysteem. Het koppelen van deskundigheid en beschikbaarheid van medewerkers aan de zorgvraag van cliënten en de controle hierop is een van onze belangrijkste taken. We onderzoeken wensen en behoeften van de client en stemmen deze af op de mogelijkheden binnen het rooster van onze medewerkers.
We staan dagelijks in contact met cliënten, contactpersonen van onze cliënten, gemeentes, huishoudelijke medewerkers, en eventueel andere zorgorganisaties om alles omtrent de Huishoudelijke Ondersteuning in goede banen te lijden. En we dragen zorg voor het uitplannen van de medewerkers bij ziekte, verlof of vakanties. Verder staan wij in nauw contact met de coördinatoren van de regio’s waarvoor we plannen. Ook het verwerken van administratieve werkzaamheden hoort bij ons takenpakket.
Wat mijn werk echt leuk maakt is de groep mensen om mij heen. Bij de afdeling ondersteunen en motiveren we elkaar enorm. Ook de diversiteit in de werkzaamheden en de vrijheid die wij krijgen van onze leidinggevende is prettig. Er is ruimte om jezelf te ontwikkelen en om je eigen werkplan te bepalen. Binnen Beter Thuis Wonen is er een prettige sfeer en wordt er respectvol met elkaar omgegaan. Ik voel mij thuis bij Beter Thuis Wonen.
Maak kennis met ons Ontdek waarom wij in de zorg werken.
"Bij Beter Thuis Wonen ligt de focus op de mensen zelf,
op hun veerkracht en wat belangrijk is in hun leven,
zodat zij de regie in eigen handen houden.”