Wij zijn Beter Thuis Wonen.

Wij zijn Beter Thuis Wonen. Een thuiszorgorganisatie die met zo’n 2200 mensen werkt aan optimale zorgverlening bij ongeveer 7500 mensen met een hulpvraag in Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland.

Mensen die ondersteuning nodig hebben bij zorg en organisatie van hun eigen leven kunnen een beroep doen op Beter Thuis Wonen. Onze medewerkers hebben een duidelijke visie op positieve gezondheid, en kijken altijd breder om de gezondheid te bevorderen. Professioneel en vakkundig handelen is voor ons vanzelfsprekend.

We werken met kleine teams om de zorgvrager heen. Deze teams vormen een krachtig netwerk, dat slagvaardig is, creatief denkt en het informele en formele netwerk actief inzet. Het team werkt vanuit 1 plan, 1 gezin, 1 regisseur. Ondanks dat we steeds groter worden, blijven we kleinschalig werken. Bovendien krijgen alle mensen in zorg een huisbezoek, en hebben zij een vast aanspreekpunt. We werken vanuit de wijk, dichtbij de mensen. We zijn te vinden in wijkcentra en bij huisartsenpraktijken en sluiten aan bij relevante lokale netwerken.

“Binnen Beter Thuis Wonen krijgen wij de mogelijkheid om zelf dingen te ontdekken en daarbij soms ook ‘op je plaat te gaan’.”

Linda, Coördinator Kind en Jeugd
Wij werken vanuit verschillende onderdelen. Deze bestaan uit een aantal specialisaties en samenwerkingsorganisaties; Beter Thuis Wonen, Beter Thuis Wonen Multihulp, en Beter Thuis Wonen de Wijkzorg. Daarnaast specialiseren wij ons op de onderdelen Casemanagement Dementie, Buurtstations, Kind en Jeugd team, Thuisbegeleiding, Specialistisch team en natuurlijk Thuiszorg en onze Academie.

Vanuit deze onderdelen leveren wij een breed spectrum aan diensten. Zo kun je bij ons aan de slag in de huishoudelijke ondersteuning, thuisbegeleiding, wijkverpleging, (specialistische) verpleging, verzorging, kinderthuiszorg, casemanagement dementie, palliatieve zorg, dagbesteding of bij onze ondersteunende diensten vanuit ons hoofdkantoor.

Maak kennis met ons
Ontdek waarom wij in de zorg werken.

Linda - Coördinator Kind en Jeugd

In mijn functie als coördinator van het Kind en Jeugd team zorg ik ervoor dat de dagelijkse processen binnen het team goed lopen. Ik vind het belangrijk dat wij als team op de kaart worden gezet, zodat gemeentes en aanbieders weten wie wij zijn en wat wij voor mensen kunnen betekenen. Ons team kan nog steeds groeien, maar we willen altijd dezelfde kwaliteit blijven bieden. Daarbij is het ook belangrijk om te kijken naar de behoefte vanuit de markt; die kan in Hoogeveen heel anders zijn dan in Deventer bijvoorbeeld.

Als team kijken we altijd naar passende zorg voor het hele gezin. Ik streef ernaar om de juiste medewerker bij het juiste gezin te plaatsen. Er moet een klik van beide kanten zijn. Soms wisselen we van medewerker, omdat de klik er dus niet is met een gezin. Soms hebben ouders zelf een voorkeur voor een van onze medewerkers. Allemaal dingen waar ik rekening mee probeer te houden.

Er kwam laatst een casus binnen vanuit het ziekenhuis van een gezin uit Eritrea. Het kind van dit gezin had een beperking en het gezin zocht hulp, maar stuitte op de taalbarrière. Wij hebben deze casus besproken binnen Beter Thuis Wonen en het bleek dat een collega uit het team Begeleiding dezelfde taal sprak als het gezin. Toen is er door ons een multidisciplinair team opgezet met een samenwerking tussen meerdere teams van Beter Thuis Wonen. Dit is de kracht van Beter Thuis Wonen: we zoeken naar een oplossing en daarbij heeft iedereen zijn of haar eigen expertise.

Binnen Beter Thuis Wonen krijgen wij de mogelijkheid om zelf dingen te ontdekken en daarbij soms ook ‘op je plaat te gaan’. Er kan veel, als er maar een plan is. Er is altijd ruimte voor persoonlijke groei en er wordt gekeken naar de mogelijkheden van de medewerker, intern en extern. Ik vind het een uitdaging om te blijven bewegen in de markt. In mijn functie als coördinator is mijn doel dan ook om te kijken hoe we kunnen blijven groeien, maar onze kwaliteit kunnen blijven behouden.

Marja - Werving & Selectie

De juiste persoon op de juiste plek, dat is altijd mijn streven en Beter Thuis Wonen is een goede werkplek om dat te realiseren. Het is een organisatie die mensen in hun kracht zet. Als mensen mogen doen waar ze goed in zijn, profiteert iedereen daarvan: de medewerker zelf, de cliënt en de organisatie. Ook ik heb dit mogen ervaren en daarom past mijn ambitie bij de missie van Beter Thuis Wonen.

Ik ben verantwoordelijk voor het hele werving- en selectieproces, vanaf het ontstaan van de vacature tot het screenen van kandidaten en voeren van sollicitatiegesprekken. Samen met collega’s van de verschillende afdelingen zorg ik ervoor dat de juiste persoon gevonden wordt. Het analyseren van de arbeidsmarkt, het inzetten van innovatieve wervingsinstrumenten, bedenken van campagnes en het opbouwen en onderhouden van een netwerk is een leuke en uitdagende klus. Dit doe ik uiteraard niet alleen. Samen met m’n collega's van Communicatie en HR zetten wij Beter Thuis Wonen nog steviger op de kaart.

Interne mobiliteit is belangrijk bij Beter Thuis Wonen, we willen dat mensen het naar hun zin hebben in hun functie. Als een functie niet meer bij een persoon past, gaan we kijken naar mogelijkheden om daar iets aan te veranderen. Het belangrijkste is dat iemand het werk met plezier doet en dat medewerkers gehoord worden. Ik ben er trots op dat ik bij het opzetten van het nieuwe functiehuis de ruimte krijg om zelf inhoud aan nieuwe functies te geven. Beter Thuis Wonen kijkt niet alleen naar bestaande functies, maar naar functies die vooruitstrevend en toekomstgericht zijn.

Mariëlle - Casemanager dementie

Als casemanager begeleid ik cliënten met een vermoeden van of de diagnose dementie. Ik geef advies aan de cliënt en zijn of haar familieleden en ben voor hen het vaste aanspreekpunt. Bij Beter Thuis Wonen werken tien casemanagers en ik ben leidinggevende van dat team.

Het mooiste van mijn werk is dat elke dag anders is. Verder vind ik de combinatie van aansturing, maar ook in de praktijk werkzaam zijn erg leuk. De dementiezorg is een groot en complex vakgebied en ik hoef me dus niet te vervelen. Elke casus vraagt om een andere bijdrage van mij als casemanager. Beter Thuis Wonen geeft me daar veel vrijheid in, ik kan mijn functie naar eigen inzicht invullen, al zijn er natuurlijk ook verwachtingen waaraan ik moet voldoen.

Beter Thuis Wonen gelooft in de kwaliteit van mensen. Ik ben in de afgelopen zeven jaar enorm gegroeid binnen dit bedrijf. Ik ben begonnen als planner voor de huishoudelijke ondersteuning en vervolgens de dementiezorg ingerold. Inmiddels heb ik een opleiding mogen volgen en nu ben ik coördinator van een team casemanagers. Al die tijd heb ik het gevoel gehad dat Beter Thuis Wonen in mij heeft geloofd. Dat voelt erg fijn. Er heerst bovendien een gemoedelijke sfeer en ik voel me er volledig thuis.

Arnold - Teamleider Huishoudelijke Ondersteuning

Ik ben teamleider Huishoudelijke Ondersteuning van de afdeling planning. Dit houdt in dat ik mij bezig houd met de werkzaamheden die gedaan moeten worden op de planning. Ik probeer om de werkzaamheden te optimaliseren en indien nodig bij te sturen in verband met wetswijzigingen of een gewijzigd beleid.

Daarnaast zorg ik dat de bezetting op orde blijft en stuur ik bij waar nodig. Samen met mijn collega’s van de planning zorgen we dat de werkzaamheden op een juiste manier ingevuld worden en proberen we de verzuimcijfers, de minuren en de indirecte uren zo laag mogelijk te houden. Uiteraard zorgen we er samen ook voor dat de cliënten op de juiste manier ondersteund kunnen worden. Ten slotte, ondersteun ik de Manager Zorg met afspraken bij gemeenten in het gebied vanaf Midden Drenthe tot bovenin Groningen.

Het mooiste aan mijn werk vind ik om te zien dat collega’s groeien in hun werkzaamheden en/of persoonlijkheid en dat ik kan bijdragen aan een goede samenwerking op de afdeling. Dit zie ik tevens als mijn uitdaging. Ik werk graag bij Beter Thuis Wonen, omdat de medewerkers hier de kans krijgen om zich te ontwikkelen en ambities waar gemaakt kunnen worden.

Iedere medewerker wordt in zijn waarde gelaten en er wordt gekeken naar de kracht van elke medewerker. Ik sta volledig achter de visie van positieve gezondheid die binnen het bedrijf heerst, daarom voel ik mij thuis bij Beter Thuis Wonen.

Mirthe - Netwerkregisseur

Kevin - Wijkverpleegkundige De Wijkzorg

Meryem - Algemeen directeur Multihulp

Sayam - Huishoudelijk ondersteuner




Draait om mensen.

"Mensen met een hulpvraag krijgen veelal de meest
uiteenlopende betiteling. Van zorgconsument tot patiënt,
verzekerde, de burger etc. Het gaat gewoon om mensen."

Wybo Berk, Bestuurder

Lees onze Privacyverklaring